zondag 15 juni 2008

Vrijdag de 13de!!!!


Vrijdag de dertiende????

Nou, niet echt voor mij....
Kort samengevat heb ik een geweldige dag gehad.
Beginnend met een leerling die alles begrijpt en alles zonder veel moeite aanleerd.
Na de eerste duik met Eagleray, Bluespotted Stingrays en meer interessant onderwaterleven terug op de boot schreeuwde de kapitein van de boot "SHARK!!!!".
Ik was boven op de boot, maar in ongeveer 4 stappen in het water, ondertussen mijn masker meenemend om iets te kunnen zien onder water.
Alle andere mensen bleven vol verbijstering op de boot staan om te kijken wat die idioot (ik dus) in het water dot als er een haai in het water is gezien.
Ook ik verwachtte een vis met een grijs pak en scherpe tanden, maar wat schetste mijn verbazing.... Het was een ongeveer 5 meter lange walvishaai die op z'n gemakkie voorbij gezwommen kwam.
Na te hebben geroepen dat het een walvishaai was sprong iedereen achter mij aan om dit fenomeen te bekijken.
Na nog twee erg leuke duiken in de namiddag, waarin ik toevallig nog een camera van een gast terughaalde uit de diepte omdat hij die verloor tijdens het te water gaan ben ik na het werk naar Papa's Bar gegaan.
Daar hebben we met enkele collega's een paar Sakara-tjes gedronken en.....
Om tien uur begon de wedstrijd Nederland tegen Frankrijk waarvan iedereen ondertussen de uitslag wel weet.
We waren met ongeveer 5 nederlanders en er waren ook nog enkele fransen te vinden, maar mijn bekenden en sommige collega's waren duidelijk voor Nederland....
Duitsers, Egyptenaren, Engelsen en een verdwaalde Braziliaan hebben blijkbaar ook een warm hart voor Nederland!!!!
Na de wedstrijd weer lekker naar bedje gegaan, en heerlijk geslapen.

Niet echt een Vrijdag de 13de dus....

Tot snel,


Ruud.

4 opmerkingen:

pasatore zei

Ruud, ik vind t top dat je een droom uit laat komen. Geniet ervan en hou ons op de hoogte via je blog, die trouwens érg prettig leesbaar is. Je had ook schrijver kunnen worden. Groetjes, Guido
P.S.: MSN je ook?

Ron.e.Bee zei

Ha die Ruud. Zit een Walvis-Haai ook in het tandem-duik pakket?

Toin, Marina, Jorno, Joany zei

Hé broer(tje),

We zijn blij dat je je "ding" gevonden hebt.
Ons mam was behoorlijk onder de indruk om even in zee te springen om een haai te zien.
We zullen alles voor haar uitprinten zodat ze een album aan kan leggen.

Groeten vanuit een momenteel ook zonnig Weert

Paulus zei

Schoeen verhaal mer nôw heb ich euch nog stieeds neêt in un duikpak gezeên. En dan bedoel ich van kop tot tieên en neet allein de vuût. Dus ut loog neêt aan mich dat allein eur flippers d'r opstonge.
Gegroet Paulus